انتخاب دکتر کهن ترابی و آقای حسنی اعضاهیات علمی دانشگاه بزرگمهربه عنوان مولفین برتر

 

برگزاری اولین همایش ملی بزرگداشت مولفین و فعالین شهرستان قاین

 

به مناسبت بزرگدشت روز شهرستان در  22آذرماه مراسمی برای تجلیل و گرامیداشت مولفین و فعالین شهرستان در سالن ارشاد برگزار گردید طی این مراسم نیز دکتر مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، کهن ترابی فرماندار و دیگر مسئولین از نمایشگاه توانمندی های شهرستان قائنات بازدید نمودند.

 

کهن ترابی فرماندار شهرستان قائنات در اولین همایش مؤلفین شهرستان قائنات ؛ ضمن خیرمقدم به استاندار محترم به جهت حضور در این شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا، به ویژه شهدای انقلاب شهرستان، بیان داشت: یکی از علت های پیشرفت و شکوفایی تمدن اسلامی در قرن دوم و سوم هجری، قدردانی خلفای آن زمان از مؤلفین و مترجمین در جهت شکوفایی تمدن اسلامی بوده است.

فرماندار قائنات در ادامه، خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از اقداماتی که در شهرستان قائنات از سه چهار سال گذشته در دستور قرار دادیم؛ مباحث فرهنگی بوده است. 

و در همین راستا، یادآور شد: بار ها گفته ایم که فرهنگ زیرساخت است و توجه به موضوع فرهنگ ما را برآن داشت تا همایشی در روز شهرستان با حضور مؤلفینی که بعضا در گمنامی هم به سر می برند، داشته باشیم. و امیدواریم بتوانیم در حوزه فرهنگ و هنر که زیر ساخت توسعه هم می باشد؛ اقدامات مناسبی انجام بدهیم.

کهن ترابی در پایان، تصریح کرد: اگر مکاتب بزرگ بشری در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی و غیره ایجاد شده است؛ همه از درد بوده است و ما باید مردم را دردمند کنیم به جهت اینکه همه به این باور برسند که یک درد اجتماعی در حوزه فرهنگ و اقتصاد وجود دارد  و همه مردم در این نهضت شرکت کنند و امیدواریم این تحول فرهنگی که در شهرستان ایجاد شده است سرآغاز توسعه شهرستان باشد.

درانتهای این مراسم نیز از مولفین هر حوزه تقدیر گردید که در حوزه فقه و علوم قرآن جناب آقای دکتر کهن ترابی(معاونت محترم فرهنگی و دانشجویی و عضو هیات علمی گروه فقه دانشگاه بزرگمهر) ودر حوزه حسابداری جناب آقای حسنی( عضو هیات علمی گروه حسابداری) به عنوان مولفین برگزیده این حوزه  ها انتخاب گردیدند.

براتی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نیز ضمن تبریک به جامعه دانشگاهی بویژه جامعه دانشگاه بزرگمهر از تلاش این دو فرهیخته تشکر ویژه نمود و همچنین از جناب آقای حسنی به عنوان عضو فعال این شهرستان در زمینه برگزاری اولین و بزرگترین سمینار حسابداری در سطح استان که گامی عظیم در جهت ارتقا سطح علمی شهرستان بود قدر دانی نمود و در پایان تلاش بی وقفه  در این عرصه را از ایشان خواستار گردید.

 


...