برگزاری آزمون سراسری با حضور 2271داوطلب در دانشگاه بزرگمهر قائنات

آزمون سراسری 1401 مربوط به حوزه شهرستان قاینات در دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار می شود.
دکتر مهدی مودودی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش با اعلام این خبر به روابط عمومی دانشگاه گفت: تعداد 2271 داوطلب از حوزه امتحانی شهرستان قاینات در آزمون سراسری 1401 در روزهای چهارشنبه 8 تا شنبه 11 تیرماه سال جاری در دانشگاه بزرگمهر قائنات به رقابت می پردازند.
دکتر مودودی با اعلام این خبر گفت: آزمون سراسری 1401 مربوط به حوزه امتحانی شهرستان قاینات در گروه آزمایشی هنر با حضور 405 داوطلب شامل 127 داوطلب مرد و 278 زن در صبح روز چهارشنبه 8 تیر برگزار می شود.
وی افزود:در دومین روز آزمون صبح روز پنجشنبه 9 تیر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با تعداد 189داوطلب شامل 126 داوطلب مرد و 63 داوطلب زن  و همچنین  گروه آزمایشی علوم انسانی با تعداد 652 داوطلب شامل 293 داوطلب مرد و 359 داوطلب زن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش اعلام کرد روز جمعه 10 تیر گروه آزمایشی علوم تجربی با تعداد 675 شامل 257 داوطلب مرد و 418 داوطلب زن، پرجمعیت ترین گروه آزمایشی کنکور سال 1401 است.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات گفت در آخرین روز کنکور 1401 شنبه 11 تیر گروه آزمایشی زبان خارجی با تعداد 350 داوطلب شامل 125 داوطلب مرد و 225 داوطلب زن برگزار خواهد شد.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش افزود: تعداد 228 داوطلب چپ دست در این آزمون شرکت کرده اند که برای این داوطلبان صندلی چپ دست تدارک دیده شده است. همچنین تعداد یک داوطلب معلول در این آزمون نیاز به منشی دارند که برای این عزیزان نیز منشی در نظر گرفته شده است.
دکتر مودودی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری آزمون سراسری 1401 در جهت آرامش خاطر داوطلبان و خانواده های آنان اظهار کرد: این آزمون با رعایت کامل تمامی پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا در دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار می شود.
وی در ادامه از همکاری تنگاتنگ شبکه بهداشت شهرستان قائنات در خصوص نظارت بر اجرای پروتکلهای مصوب ستاد ملی کرونا در روزهای قبل از برگزاری، حین برگزاری و پس از برگزاری آزمون خبر داد و یادآور شد: ضدعفونی کامل فضاهای برگزاری آزمون قبل و بعد از برگزاری هر نوبت آزمون با نظارت کامل بازرسان بهداشتی انجام می شود.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداری، نیروی انتظامی، مجموعه شهرداری و آتش نشانی، اداره برق، اداره گاز، اداره آب، اورژانس 115 و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائنات که در برگزاری آزمون با دانشگاه بزرگمهر قائنات همکاری دارند گفت: در این آزمون در مجموع حدود 270  نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری آزمون همکاری خواهند داشت.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون سراسری از داوطلبان خواست در روز آزمون ماسک به همراه داشته باشند و غیر از کارت ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه و چند مداد، پاک‌کن و مدادتراش، هیچ وسیله اضافه دیگری با خود به همراه نداشته باشند چرا که امکان نگهداری از وسایل اضافی داوطلبان با توجه به خطر شیوع کرونا برای داوطلب و همچنین عوامل اجرایی آزمون مشکل ساز خواهد بود.