حضور ریاست دانشگاه در اجلاسیه روسای دانشگاه های سراسر کشور

با حضور حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری کشور روز گذشته پنجشنبه ۹ شهریور  ۱۴۰۱ در دانشگاه امیر کبیر آغاز شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت را علم و دانایی دانست و گفت: هر کشوری که به مدارج بالاتری از دانش در عرصه‌های مختلف دست یافته قدرتمندتر است و می‌تواند نقش‌آفرینی جدی‌تری در معادلات جهانی داشته باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه علم نافع و اهمیت این مسئله در پیشرفت و تعالی کشور، اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی دانشگاهی می‌خواهیم که ثمره و نتیجه آن ساخته شدن انسان عالم، دانشمند و موحد باشد که بتواند هم خودش و هم جامعه را نجات دهد؛ رسالت دانشگاه‌های ما تربیت انسان‌های موحدِ نجات‌یافتهِ‌ی نجات‌بخش است.

دکتر محمد علی زلفی گل در نشست روسای دانشگاه‌ها،پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ کاملاً حضوری است.

وزیر علوم افزود: انتظار می‌رود از بسترها، شیوه‌ها و تجربیات تدریس مجازی، در دوران کرونا، در دوران پساکرونا نیز، برای تفهیم بهتر مطالب، مازاد بر ساعات کلاس های حضوری، جهت پرسش و پاسخ، حل تمرین، برگزاری همایش های علمی و کارگاه‌های آموزشی و پر کردن ساعات فوق برنامه دانشجویان عزیزمان، نهایت بهره برداری شود.

گفتنی است افتتاحیه اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌های کشور امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزارشد و ادامه این اجلاس تا روز شنبه در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ادامه دارد.