دانشگاه بزرگمهر قائنات در سوگ شهادت شهید جمهور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ظهر امروز (دوشنبه 31 اردیبهشت 1403) در پی شهادت خادم‌الرضا، سیدالشهدای خدمت، دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران و یاران و همراهان صدیقش در سانحه سقوط بالگرد، مراسمی با حضور جمعی از طلاب و دانشگاهیان شهرستان قائنات در حسینیه شهدای مدافع حرم دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار شد.


در ابتدای این مراسم دکتر سید احسان شکیب رئیس دانشگاه ضمن تسلیت شهادت خادم جمهور، خادم الرضا آیت الله رئیسی و همراهانشان، شهید رئیسی را مردی مخلص و مجاهد و خستگی‌ناپذیر در خدمتگزاری به مردم عنوان کرد و افزود: ایشان در سمت‌های مختلف چه در قوه قضائیه، چه تولیت آستان قدس رضوی و چه در سمت ریاست جمهوری، مخلصانه، شبانه‌روزی و جهادی برای مردم کار کرد. در سیره ایشان تعطیلی و اوقات فراغت معنایی نداشت و در مسیر خدمت به مردم برای خود استراحت قائل نبود.


در ادامه حجت الاسلام بنی خزاعی از اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، مهمترین نیاز بشر در دنیا را حیات طیبه دانست و با اشاره به اینکه در این دنیا حیات طیبه در گرو ایمان و عمل صالح می باشد، افزود: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی نمونه بارز یک فرد ایمانی و صالح بود.


وی در ادامه خدمت به مردم و برآورده کردن نیازهای آنها را یکی از ویژگی های مهم فرهنگ اسلامی دانست و با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که فرمودند: با مردم آنگونه معاشرت کنید که اگر مردید بر شما گریه کنند و اگر زنده ماندید با اشتیاق بسوی شما آیند، افزود: مردمی بودن یکی از ویژگی های مهم شهید رئیسی بود و ایشان در تمام مدت خدمت خود لحظه ای از خدمتگزاری به مردم فروگذار نکرد.


روضه خوانی و سینه زنی کربلایی یاسر اسماعیلی در فراق رئیس جمهور مردمی و یاران ایشان نیز پایان بخش این مراسم بود.