نشست خبری ریاست دانشگاه در آستانه هفته دولت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در آستانه هفته دولت عصر روز سه شنبه ۱ شهریور دکتر سید احسان شکیب رئیس دانشگاه در نشستی با خبرنگاران شهرستان گزارشی از  فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه ارائه کرد.


دکتر شکیب در این نشست ضمن تبریک هفته دولت با اعلام اینکه 50 نفر از دانشجویان دانشگاه در پیاده روی اربعین شرکت خواهند کرد افزود: فعالیت های فرهنگی دانشگاه علی رغم تعطیلی در طی ۲سال اخیر به دلیل کرونا، به صورت مجازی ادامه داشت و کانون ها و تشکل‌های های دانشجویی نیز فعال بودند.
اعزام دانشجویان به راهیان نور جنوب کشور، برگزاری نشست های در مورد عفاف و حجاب  از جمله برنامه های شاخص فرهنگی دانشگاه می توان اشاره کرد.


وی به حضوری شدن دانشگاه در ترم جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به بالارفتن قیمت های نامتعارف  مسکن در شهرستان قاینات و تقاضای پسران برای اسکان در خوابگاه علاوه بر خوابگاه قبلی پسران، خوابگاه هایی با ظرفیت ۸۰ نفر در نزدیکی دانشگاه و همچنین ظرفیت160 نفر در خوابگاه دانشجویی دانشکده امام خمینی(ره) فراهم شده است.
دکتر شکیب  به تعامل و درخواست همکاری با ائمه جمعه شهرهای قائنات و زیرکوه و حضور خود در دفتر ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص جهاد تبیین نشستهایی در دفاتر امامت جمعه شهرهای قائنات و زیرکوه برگزار شد که دراین نشستها ضمن ارائه گزارش از دستاوردهای دانشگاه برای ائمه جمعه  و بیان آن از تریبون نماز جمعه و درخواست همکاری در خصوص مسائل فرهنگی خصوصا عفاف و حجاب مطرح شد.
رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در حوزه های پژوهشی و کار آفرینی به قراردادهای پژوهشی با نیروگاه شهید کاوه اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه ارتباط با صنعت و کارآفرینی تفاهم نامه هایی با شرکت سیمان، مجتمع فولاد قائنات و پارک علم فناوری امضا شده است.


دکتر شکیب در ادامه ضمن تشکر از تلاش های و پیگیری های سلمان اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و دکتر قناعت استاندار معزز خراسان جنوبی به اختصاص 110 میلیارد ریالی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 40 میلیارد ریال از این اعتبار جهت تکمیل ساختمان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه به صورت نقدی تخصیص یافته که امیدواریم تا دو هفته آینده نصب اسکلت آن تمام شده و پیمانکار سقف، دیوار برشی و قسمتی از سفت کاری در حال تجهیز کارگاه می باشد که به زودی شروع بکار خواهد کرد.
وی در ادامه به پیشرفت ۷۵ درصد پروژه آمفی تئاتر این دانشگاه افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری این پروژه به زودی تکمیل شود.
دکتر شکیب با بیان داشت: در هفته دولت پروژه محوطه سازی خوابگاه دختران قائم آل محمد(ص) شامل آسفالت معابر،پیست دوچرخه سواری،کف سازی و سیستم روشنایی با اعتبار ۲/۵ میلیارد تومان افتتاح و بهره برداری خواهد رسید و کلنگ خوابگاه متاهلی در ۳ طبقه و هرطبقه ۴ به زمین زده خواهد شد که امیدواریم با همراهی خیرین و اعتبارات دولتی درآمد اختصاصی دانشگاه کار را به سرانجام برسانیم.
وی به پروژه های ورزشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: تکمیل پیست دوچرخه سواری خواهران، احداث زمین والیبال ساحلی و احداث زمین مینی گلف از دیگر پروژه های در دست اقدام دانشگاه می باشد.
دکتر شکیب به مراحل پایانی تدوین سند راهبردی دانشگاه اشاره کرد و افزود: مرکز رشد وفناوری دانشگاه با مجوز از  وزارت علوم نیز در دانشگاه کار خود را آغاز کرده است.
رئیس دانشگاه با اشاره به برگزاری همایش پلی به سوی آینده ویژه داوطلبان کنکور افزود: در راستای تعهدات اجتماعی دانشگاه برای اولین بار همایش انتخاب رشته به عنوان پلی به سوی آینده در زمینه نحوه  درست و صحیح انتخاب رشته برگزار شد و بعد از آن پایگاه مشاوره و انتخاب رشته نیز در دانشگاه فعال شد.
دکتر سیداحسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات ضمن تشکر از خاندان معزز سالاری که در سال جاری 2800 متر زمین به دانشگاه اهدا کرده اند از حمایت خیرین عزیزی که دانشگاه را یاری میکنند قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه محور توسعه منطقه می باشد، برای پیشرفت دانشگاه  نیازمند کمک خیرین و واقفین عزیز هستیم
وی از دکتر قناعت، استاندار معزز خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی، نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه محترم قاین، محمدی، سرپرست محترم فرمانداری، دکتر غلام پور شهردار پرتلاش شهرقاین و اعضای محترم شورای شهر که در تامین زیرساخت های دانشگاه و اجرای بسیاری از پروژه های ما را همراهی کردند تشکر کرد.

در پایان از خبرنگاران شهرستان که با دانشگاه همکاری دارند تجلیل شد.