نشست هیات رئیسه و مدیران دانشگاه با دکتر داداش پور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، عصر امروز پنجشنبه (۲۷ بهمن ۱۴۰۱) معاون وزیر علوم و رئیس، سازمان امور دانشجویان در نشستی که با هیئت رئیسه ومدیران دانشگاه بزرگمهر قائنات و مسئولین شهرستان قائنات برگزار شد شرکت کرد.

در ابتدای این نشست دکتر سید احسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های و موفقیت های این دانشگاه به برخی از کمبودها و نیازهای دانشجویان اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های ما موضوع خوابگاه وبه خصوص خوابگاه پسران و خوابگاه متاهلی است. 
رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات با اشاره به  بالارفتن سرسام آور اجاره بها و کمبود مسکن در قاین خواستار همکاری بیشتر وزارت علوم برای ساخت خوابگاه متاهلی در این شهرستان شد و گفت: جانمایی برای ساخت ۱۲سوئیت شده است اما از لحاظ مالی امکان شروع کار را نداریم. 
درخواست تامین اعتبار جهت خرید تجهیزات آشپزخانه مرکزی و سلف سرویس، افزایش وام های پرداختی به دانشجویان، درخواست امکانات برای خوابگاههای دانشگاه، تجهیز سالن های ورزشی، بهبود روشنایی، چمن مصنوعی، احداث زمین ورزشی در سرای دانشجویان دختران، جذب نیروی دائمی در مرکز مشاوره دانشگاه، از جمله درخواستهای رئیس دانشگاه بزرگمهر از معاون وزیر علوم بود.

در ادامه محمدی فرماندار قاینات نیز در این دیدار با تاکید بر فرسوده بودن خوابگاه دانشجویان پسران دانشگاه بزرگمهر گفت: برای تامین فضای خوابگاهی دانشجویان با مشکل مواجه هستیم و درخواست همه مسئولین امروز موضوع خوابگاه دانشجویی وخوابگاه متاهلین بود وامیدواریم که با کمک وزارت علوم و خیرین بتوانیم هرچه سریعتر در رفع مشکلات خوابگاهی گام های موثری برداریم.

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه نیز در این نشست  با اشاره به اینکه شهرستان قاینات با داشتن دانشگاههای علوم پزشکی، بزرگمهر قائنات، پیام نور، آزاد، و حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مرکز استان در قاین و حوزه های علمیه،  دارای یک ظرفیت علمی غنی است.
وی فضای خوابگاه پسران و همچنین نبود خوابگاه متاهلین درخواست داریم که ساخت خوابگاه و به خصوص خوابگاه متاهلین مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین نیز از معاون وزیر علوم بهبود وضعیت خوابگاه پسران دانشگاه را خواستار شد.

در پایان دکتر داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست با هیات رئیسه و مدیران دانشگاه بزرگمهر قائنات به هدف بازدید میدانی از دانشگاه ها را شناخت ظرفیت ها و مشکلات موجود دانست و افزود: یکی از برنامه های در سازمان امور دانشجویان بازدید میدانی از دانشگاه و مراکز آموزش عالی ظرفیت و مشکلات آنها را بررسی و سعی کنیم که در اسرع وقت این مشکلات و کمبودها رفع شود.
وی ساخت خوابگاه متاهلین را از اولویت های دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه برای ساخت خوابگاه ها از توان خیرین و شرکت های که تعهد اجتماعی دارند استفاده کنند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این زمینه کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به بازدید میدانی از سراهای دانشجویی اشاره کرد و افزود سازمان امور دانشجویان و دانشگاه بزرگمهر باید مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان را در اسرع وقت حل نماید.