پیام رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،دکترسید احسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

متن پیام دکتر شکیب به شرح ذیل است:

بسم الرب الشهداء و الصدیقین

وَ ٱ لَّذینَ جاهَدُواْ فِینَا لَنَهْدیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ ٱ للَّهَ لَمَعَ ٱ لْمُحْسِنِینَ

و آنها که در راه ما جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است (سوره مبارکه عنکبوت، آیه ۶۹)

 هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود از دین، شرف، حریت و کیان این مرز و بوم دفاع کردند و جان ارزشمند خویش را بر طبق اخلاص در این راه عزت آفرین، جانانه و شجاعانه تقدیم کردند.

بی تردید هفته بزرگداشت "دفاع مقدس" که به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه های سرداران دلیر خود در جبهه های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی، تجلیل و تکریم نمایند.

بدون شک نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس در گام دوم انقلاب طبق منویات مقام معظم رهبری از مهمترین ضروریات جامعه بویژه برای تقویت اراده جوانان و نوجوانان جهت مقابله با جنگ نرمی که از سوی معاندان نظام طراحی شده به شمار می رود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه شود. 

اینجانب هفته دفاع مقدس را به خانواده معظم و معزز شهدا ،خاصه شهدای جنگ تحمیلی، جانبازان، ایثارگران و آحاد مردم شریف ایران اسلامی بویژه جامعه علمی کشور و مردم شهید پرور شهرستان قائنات تبریک و تهنیت عرض نموده و تقارن این ایام با اربعین سرور و سالار شهیدان را اسبابی برای الگو پذیری از سیره عملی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش دانسته و امید است بتوانیم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری با وحدت کلمه در حفظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی کوشا و موفق باشیم.

سید احسان شکیب

رئیس دانشگاه