پیام رئیس دانشگاه در محکومیت تحریم بسیج دانشجویی کشور


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید احسان شکیب، رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در پی تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ

نهاد افتخار آفرین بسیج دانشجویی میراث جاویدان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، همان بزرگمردی که در ۱۶ آذر سال ۱۳۶۷ در توصیفاتی شورانگیز و شگفت آور فرمود: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

بسیج، این شجره ی طیبه انقلاب اسلامی، ارگان مردم نهاد و جلوه قیام پابرهنگان است که بی ادعا و خداپسندانه، نقد جان خویش را ایثارگرایانه تقدیم اسلام، انقلاب و نظام کرده است و در بحران ها و حوادث تلخ همیشه در خط مقدم بوده و در مواقع خطر سیاسی و امنیتی و نظامی نیز، سینه سپر کرده ی مردم و خاک این میهن سرفراز است. همچنانکه بسیج دانشجویی به عنوان پرچم دار جهاد تبیین در فتنه سال گذشته چونان نگینی بر تارک دانشگاه های کشور خوش درخشید تا آمال و آرزوهای خام و سراب گونه دشمن غدار را بر باد دهد.

اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه و نابخردانه، بسیج دانشجویی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد تا بار دیگر خوی استکباری و کینه ورزانه خود را در تقابل با انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت و این تحریم لکه ننگ دیگری برای این اتحادیه و مدال افتخاری برسینه ستبر بسیج دانشجویی عزیزمان خواهد بود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات ضمن محکومیت این اقدام مضحک و مغرضانه‌ ، اعلام میدارم این اقدامات سند افتخار و انگیزه مضاعفی برای فرزندان بیداردل حضرت روح الله خواهد بود، تا در میدان مجاهدت و دفاع از نظام اسلامی شب و روز نشناخته و در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام اسلامی و ایران عزیز کمربند همت را محکم تر از همیشه بسته و در راستای پیشرفت و تعالی همه جانبه ایران عزیز اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

سید احسان شکیب

رئیس دانشگاه