چاپ مقاله عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات در نشریه معتبر بین‌المللی با ضریب تاثیر 2/36

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مقاله دکتر مهدی بقراطی عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات، با عنوان: "Global and straightforward models for viscosity prediction of fatty acid alkyl esters" در  نشريه معتبر  "Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering" با  اعتبار "JCR-Q2" و ضريب تاثیر "2/36" پذیرش و منتشر شد.

در این مطالعه، یک مدل کلی و ساده برای محاسبه ویسکوزیته بسیاری از متیل استرهای اسید چرب خالص(FAME) و اتیل استرهای اسید چرب (FAEEs) به عنوان اجزای اصلی بیودیزل پیشنهاد شده است. علاوه بر این، برای اولین بار، تئوری حجم آزاد با جفت شدن با روش مشارکت گروهی برای افزایش کلیت برآورد مورد مطالعه قرار گرفت. در این تحقیق، یک بانک اطلاعات ویسکوزیته بزرگ از 32 آلکیل استر اسیدهای چرب مختلف، که 1300 نقطه داده را تشکیل می دهد، جمع آوری شد. مدل پیشنهادی و تئوری حجم آزاد دارای میانگین انحراف نسبی مطلق 5.05 درصد و 5.49 درصد بودند. مدل های انتخاب شده برای مقایسه جامع با سه مدل مقایسه شدند. نتایج نشان داد که معادله پیشنهادی و تئوری حجم آزاد جفت با روش مشارکت گروهی، رفتار ویسکوزیته ترکیبات مورد بررسی را در محدوده وسیعی از فشار و دما به دقت محاسبه می‌کند.

روابط عمومی و مديريت پژوهشي دانشگاه بزرگمهر قائنات اين موفقيت را به پژوهشگران اين مقاله و خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات تبريك عرض نموده و از خداوند متعال موفقيت روز افزون اين عزيزان را مسئلت مي نمايد.