کتاب نظام راهبری شرکتی
این کتاب در نه فصل سازمان یافته است. فصل اول، مفهوم راهبری شرکتی، ریشه های تاریخی آن در جهان و خلاصه ای از تاریخچه راهبری شرکتی در ایران را ارائه میدهد. همچنین،در این فصل به چارچوب نظری راهبری شرکتی، طبقه بندی تجربی مدلهای نظام راهبری شرکتی و ساختار راهبری شرکتی پرداخته شده است. فصل دوم به اصول راهبری شرکتی میپردازد. این فصل اگرچه اساساً مبتنی بر اصول راهبری شرکتی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(2015) است، اما دربرگیرنده تجارب بسیار مفیدی است که میتواند به ارتقای جایگاه نظام راهبری شرکتی در ایران کمک نماید. این اصول در شش بخش مجزا (شامل ۱) اطمینان بخشی نسبت به وجود زیربنایی برای چارچوب راهبری شرکتی اثربخش؛ ۲) حقوق سهامداران وبرخورد برابر با آنها و کارکردهای مالکیتی کلیدی؛ 3) سرمایهگذاران نهادی، بازارهای سهام و سایر واسطهها؛ 4) نقشی ذینفعان در راهبری شرکتی؛ ۵) افشا و شفافیت و 6) مسئولیتهای هیئت مدیره) ارائه شده است.