یکی از ابتدایی ترین انتظاراتی که از یک وب سایت اینترنتی می توان داشت، مخاطب مداری وب سایت است. یک وب سایت، در دنیای اینترنت، باید مانند یک سازمان، مخاطب خود را بشناسد و برای حفظ و نگهداری این مخاطب تلاش کند. اگر وب سایتی به هر دلیلی، قادر به حمایت از مخاطبان خود و شناسایی راه هایی برای حفظ و تعامل اثربخش با جامعه طرفداران خود نباشد ، در واقع در چشم انداز خود با شکست رو به رو خواهد شد.در این مقاله به بررسی اجمالی در مورد دلایل وعوامل تاثیر گذار در پرش کاربر از وب سایت و روشهای کاهش آن می پردازیم.