چکیده
در راستای شناسایی و بررسی چگونگی مدیریت دانش ، اندیشمندان مختلف به ارائه و بررسی مدل های مختلفی در عرصه مدیریت دانش پرداخته اند. برخی از این مدل ها، به طور متمرکز فعالیت¬های مدیریت دانش مانند خلق یا انتقال دانش را مورد مطالعه قرار می¬دهند و برخی دیگر چرخه مدیریت دانش را به طور کلی مورد توجه قرار داده که فعالیت¬های مختلف مرتبط با دانش در آن گنجانیده شده است. در این مقاله با بررسی تئوری های مختلف، یک مدل پایه که از بلوک¬های دانشی تشکیل می¬شود جهت پیاده¬سازی انتخاب شده است که این مدل می¬تواند متناسب با هر نیاز سازمانی سفارشی¬سازی شود سامانه مربوط به این مدل در دانشگاه بیرجند پیاده¬سازی شده و نتایج حاصل از آن بیان شده است.