بورسیه دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی دانشگاه بزرگمهر قائنات – سال 1402

با پیگیری‌های دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه در راستای تعامل با شرکت‌ها و صنایع، تعدادی از دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ۱۴۰۲ با شرایط مشخص بورسیه می‌شوند.

به گزارش دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه بزرگمهر قائنات، با توجه به وجود صنایع مختلف در شهرستان و نزدیکی مراکز صنعتی با این دانشگاه  تعدادی از دانشجویان این دانشگاه بورسیه می‌شوند.

لازم به ذکر است که 4 نفر از گروه های علوم انسانی و فنی و مهندسی با حمایت های بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح بورسیه صنعتی در شرکت های روژان خدمت رایکا، تیزپاک خراسان و تیما زعفران قائنات طبق ضوابطی که در دفترچه کنکور سراسری 1402 درج خواهد گردید بورسیه می شوند. متقاضیان بورسیه در رشته هایی که توسط بنیاد ملی نخبگان تایید شده و در دفترچه های راهنمای انتخاب رشته موجود می باشد باید یکی از شرایط ذیل را دارا باشند:

۱. دارندگان نشان‌‏های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی با معرفی باشگاه دانش‌پژوهان جوان و تأیید بنیاد ملی؛
۲. دارندگان رتبه‌های ۱ تا ۲۰۰۰ آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایۀ دانشگاه (بدون لحاظ نمودن سهمیه)؛
۳. دارندگان رتبه‌های ۱۰ درصد برتر استان در آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایۀ دانشگاه صرفا در استان‌های کمتر برخوردار؛
۴. برگزیدگان رویدادهای نخبگانی مورد تأیید بنیاد ملی؛
۵. دانشجویان حائز ۹۰ درصد حدنصاب برگزیدگی در طرح توسعۀ فعالیت‏‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی (طرح شهید وزوایی) در سال تحصیلی ثبت درخواست؛ از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد.

شایان ذکر است داوطلبانی که شرایط فوق را داشته و تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، باید دانشگاه بزرگمهر قائنات و صنعت متقاضی را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه کنکور سراسری انتخاب نمایند. در مرحله بعد سازمان سنجش، مشمولان را برای انجام مصاحبه و ارزیابی علمی ـ مهارتی به دانشگاه معرفی می‌کند. در صورت موفقیت متقاضی در مصاحبه، تسهیلات مندرج در شیوه‌‌نامه، شامل حال او خواهد شد.

علاوه بر این با پیگیری های صورت گرفته تعدادی دیگر از دانشجویان نو ورود در گروه های فنی و مهندسی و علوم انسانی در شرکت‌های فعال اقتصادی و صنعتی منطقه و ملی براساس مقررات آن شرکت ها بورس خواهند شد.