رقابت 1567 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری 1402 در شهرستان قائنات

دکتر مهدی مودودی، معاون آموزشی و پژوهشی  و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بزرگمهر قائنات از رقابت 1567 داوطلب آزمون کنکور سراسری سال 1402 نوبت اول دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این شهرستان خبر داد.

دکتر مهدی مودودی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش با اشاره به آغاز ماراتن کنکور 1402 نوبت اول از صبح روز پنج شنبه 29 دی ماه در سراسر کشور و همزمان با آن درقاین، اظهار کرد: آزمون سراسری امسال با رقابت 1567 داوطلب از سطح شهرستان در پنج گروه آزمایشی تجربی، زبان های خارجی، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر در دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار می‌شود.
وی با بیان این که امسال نیز مانند سنوات گذشته بیشترین داوطلبان در شهرستان قائنات را داوطلبین گروه تجربی تشکیل داده اند افزود: از مجموع داوطلبین کنکور 875 داوطلب زن و 692 داوطلب مرد هستند، که تعداد 627 داوطلب در گروه علوم تجربی  صبح پنجشنبه 29 دی ماه به رقابت می پردازند که 388 نفر از این تعداد زن و 239 نفر آن ها مرد هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات افزوند: آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز با حضور 83 نفر شامل 59 داوطلب زن و 24 داوطلب مرد در عصر روز پنج شنبه برگزار می شود
دکتر مودودی درادامه بابیان این که داوطلبان در گروه علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه علوم انسانی در صبح روز جمعه 30 دی با یکدیگر به رقابت می پردازند گفت: درگروه ریاضی و فنی 186 داوطلب حضور دارند که 46  داوطلب زن  و 140 داوطلب مرد هستند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات ادامه داد در گروه علوم انسانی نیز 600 نفربا یکدیگر به رقابت می پردازند که 330 داوطلب زن و 270 داوطلب مرد حضور دارند.
وی خاطر نشان کرد: آزمون گروه هنر عصر جمعه برگزار می‌شود و در این آزمون 71 داوطلب که 52 نفر آن ها زن و 19 نفر مرد هستند حضور داشته و رقابت خواهند کرد.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بزرگمهر قائنات در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداری، نیروی انتظامی،شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان، مجموعه شهرداری و آتش نشانی، اداره برق، اداره گاز، اداره آب، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس 115 که در برگزاری آزمون با دانشگاه بزرگمهر قائنات همکاری دارند گفت: در این آزمون در مجموع حدود 200 نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی در امر برگزاری آزمون همکاری خواهند داشت.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بزرگمهر قائنات در خاتمه سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون سراسری از داوطلبان خواست تا حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حضور یافته و روز آزمون ماسک به همراه داشته باشند.
وی از داوطلبین خواست از آوردن وسایل اضافی اجتناب نمایند و در روز آزمون کارت ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه و چند مداد، پاک‌کن و مدادتراش، هیچ وسیله اضافه دیگری با خود به همراه نداشته باشند زیرا امکان نگهداری از وسایل اضافی داوطلبان وجود ندارد.