نخستین همایش مسیر موفقیت دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار شد

نخستین همایش مسیر موفقیت دانشگاه بزرگمهر قائنات ( از نگاه دانش آموختگان برتر مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات ) طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 19 و 20 آبان 1400 با سخنرانی 14 نفر از دانش آموختگان برتر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات و حضور حداکثری علاقه مندان و دانشجویان برگزار گردید.

این همایش طی 9 ساعت با اهداف های: 

  • پایش وضعیت شغلی دانش آموختگان و شناسایی دانش آموختگان برتر دانشگاه بزرگمهر قائنات
  • معرفی نمونه های موفق فارغ التحصیل دانشگاه بزرگمهر قائنات به همراه ترسیم مسیر موفقیت از زبان خودشان
  • ترسیم آینده به صورت شفاف برای دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه بزرگمهر قائنات
  • آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه با یک دیگر و ایجاد ارتباط مستقیم فی ما بین

در محل سامانه آموزش مجازی دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار گردید.

در ابتدا دکتر سید احسان شکیب، رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضرین در همایش، در مورد اهداف برگزاری و ایجاد انگیزه به دانشجویان جهت استفاده بیشتر از این همایش صحبت کردند.

در ادامه دکتر محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که میهمان ویژه این همایش بود ضمن اشاره به رشد آموزش عالی در ابعاد مختلف پژوهشی، اجتماعی، کارآفرینی و ... علاوه بر رسالت اولیه آموزشی، ورود دانشگاه ها به مسائل جاری کشور و تلاش برای رفع علمی مشکلات و بحران ها و اثرگذاری بیشتر دانشگاه ها در این خصوص را مورد انتظار عنوان کرد و به بیان گوشه ای از اقدامات اداره کل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال های اخیر اشاره نمود که اجرای طرح رصد اشتغال دانش آموختگان، برگزاری دوره های مهارت افزایی، ساماندهی کارآموزی ها، الگوسازی برای اساتید دانشگاه ها، معرفی و تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه ارتباط با صنعت، تامین زیرساخت های قانونی لازم برای تحقق اهداف اداره کل ارتباط با صنعت از طریق حضور اعضای هیئت علمی در دستگاه های اجرایی در قالب فرصت های مطالعاتی به منظور رفع نیازها و مشکلات دستگاه ها و تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه، ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در حوزه ارتباط با صنعت و ... از جمله این موارد بود. دکتر سیف همچنین در بخش پایانی سخنان خود در این نشست به توجه وزارت علوم در سال های اخیر به موضوع مزیت های استانی اشاره داشت و ضمن بیان نمونه هایی زعفران قائنات را از جمله مزیت هایی خواند که بایستی از سوی دانشگاه بزرگمهر قائنات مورد توجه قرار گیرد.

در انتهای افتتاحیه ، اعضای هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات نیز ضمن عرض خوش آمد گویی به ذکر نکاتی برای استفاده بهتر دانشجویان از این رویداد پرداختند.

بعد از مراسم افتتاحیه ، تعداد 14 نفر از دانش آموختگان برتر دانشگاه بزرگمهر قائنات به ارائه سخنرانی در باب چالش های بعد از فارغ التحصیلی و مسیر انتخابی خودشان و علت آن پرداختند.

همایش مذکور در 4 کار گروه با عنوان های کارگروه علمی ، صنعتی ، کسب و کار آزاد و نظام وظیفه مطابق برنامه زمان بندی زیر برگزار گردید.

 

 

در هر کار گروه ، دانش آموختگان برتر مرتبط با موضوع کارگروه  تجارب خود را با شرکت کنندگان در همایش  درمیان گذاشتند. و دانش آموختگان در زمینه خاطرات دوران دانشجویی در دانشگاه بزرگمهر، انتخاب مسیر، چگونگی موفق شدن در مسیر و آینده ای که برای خود ترسیم کردند با دانشجویان گفتگو کردند.

دکتر قصابی رئیس هیات تحرریه همایش و مدیر گروه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه توضیحاتی در زمینه نحوه برگزاری همایش توضیحاتی ارائه دادند. قصابی گفت برای انتخاب سخنرانان، سه مرحله پایش وضعیت شغلی دانش آموختگان از طریق تماس مستقیم تلفنی صورت گرفته بود و تیم اجرایی جهت هماهنگی های لازم به سرپرستی خانم الهه سبزبان به عنوان دبیر همایش به مدت دو ماه کامل با دانش آموختگان گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بزرگمهر قائنات به طور کامل در ارتباط بوده اند تا انتقال تجارب پس از دانش آموختگی این افراد به دانشجویان بصورت موثری انجام پذیرد.

قصابی افزود: این همایش فرصت مناسی جهت ارتباط گیری بیشتر با دانش آموختگان دانشگاه بزرگمهر بود سعی  می کنیم با استفاده از توانایی ها و ظرفیت دانش آموختگان، برنامه هایی متنوعی را برای استفاده دانشجویان حاضر برنامه ریزی نماییم. دکتر قصابی گفت این همایش تجربه بسیار موفقی بود  و امیدواریم به لطف خداوند  دوره های بعدی این همایش را در سالهای بعد برای سایر گروه های آموزشی برگزار نماییم.