چاپ مقاله اساتید دانشگاه بزرگمهر قائنات در مجله معتبر بین‌المللی با ضریب تاثیر "3/88"

مقاله جناب آقای دکتر سید محمد جوادی مقدم عضو محترم هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه بزرگمهر قائنات و جناب آقای دکتر حسین غلامعلی نژاد استاد مدعو دانشکده مهندسی دانشگاه بزرگمهر قائنات، با عنوان

 "A novel deep learning based method for COVID-19 detection from CT image" در  نشريه  " Biomedical Signal Processing and Control " با  اعتبار " JCR-Q2" و با ضريب تاثیر "3.88"مورد پذيرش قرار گرفت.

در این پژوهش به ارایه مدلی از نرمال‌سازی دسته‌ای و عملکرد Mish برای بهینه‌سازی زمان همگرایی و تشخیص COVID-19 پرداخته است. ویروس کرونا با نام COVID-19 که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام کرد، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. تشخیص سریع عفونت ویروسی برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، کمک به شناسایی جمعیت آلوده و درمان بیماران بسیار مهم است. با توجه به افزایش میزان عفونت و محدودیت کیت تشخیص، ابزارهای کمکی تشخیص نیاز است. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک مدل یادگیری عمیق با اطلاعات برجسته تصاویر CT می‌تواند به تشخیص COVID-19 کمک کند. نتایج حاصله از مدل پیشنهادی این مطالعه، نشان از دقت بالای این مدل در مقایسه با مدل‌های مشابه دارد.

مديريت پژوهشي و روابط عمومی دانشگاه بزرگمهر قائنات اين موفقيت را به پژوهشگران اين مقاله و خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات تبريك عرض نموده، از خداوند متعال موفقيت روز افزون اين عزيزان را مسئلت مي‌نمايد.