چاپ مقاله استاد مدعو دانشگاه بزرگمهر قائنات در مجله معتبر بین‌المللی با ضریب تاثیر "5/876"

 

مقاله جناب آقای دکتر محمد مصطفی غفوریان استاد مدعو دانشکده مهندسی، با عنوان "A comparative study of the effect of phase change material (paraffin wax) on volumetric and surface direct solar steam generation" در  نشريه  " Taiwan Institute of Chemical Engineers " با  اعتبار "JCR-Q1" و با ضريب تاثیر "5.876"مورد پذيرش قرار گرفت.

در این پژوهش به صورت تجربی به بررسی نقش مواد ذخیره انرژی در تولید مستقیم بخار با انرژي خورشید و در ادامه تولید آب قابل شرب پرداخته می‌شود. نقش مواد ذخیره انرژی در تداوم تولید بخار برای زمانی است که نور خورشید وجود نخواهد داشت. برای این منظور از دو روش مستقیم تولید بخار حجمی و سطحی  استفاده شده است. بررسی‌ها نشان داد که در روش حجمی این مواد می‌توانند نقش موثری داشته باشند به طوری که به علت ضریب هدایت حرارتی بالاتر نانوسیال نسبت به آب، در شب قابلیت این را خواهند داشت که حرارت را به سطح منتقل و نرخ تبخیر را ثابت نگه دارند. امید است با توسعه این روش‌ها و ذخیره انرژی‌های پاک بتوان به بازدهی بالایی جهت تولید آب قابل شرب و ارزان  برای کشور عزیزمان ایران دست یافت.

مديريت پژوهشي دانشگاه بزرگمهر قائنات اين موفقيت را به پژوهشگران اين مقاله و خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات تبريك عرض نموده، از خداوند متعال موفقيت روز افزون اين عزيزان را مسئلت مي نمايد.