چاپ مقاله عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه بزرگمهر قائنات در نشریه معتبر بین‌المللی با ضریب تاثیر 4/08

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مقاله خانم دکتر ملیحه آشنا عضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه بزرگمهر قائنات، با عنوان:Efficiency evaluation of sustainability indicators in a two-stage network structure: a Nash bargaining game approach" در  نشريه "Environment, Development and Sustainability" با  اعتبار " JCR-Q2" و ضريب تاثیر "4/08پذیرش و منتشر شد.

در این مطالعه، در این مطالعه رابطه انرژی، محیط زیست، اقتصاد، و برابری اقتصادی به صورت شبکه در نظر گرفته شده و عملکرد کشورهای در حال توسعه از منظر این چهار شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این راستا ساختار شبکه دو مرحله ای برای ارزیابی واحدها و مدل بازی چانه‌زنی نش برای ارزیابی کارایی ساختار شبکه مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس نتایج، اگرچه برخی از کشورها از نظر کارایی انرژی، اقتصادی و زیست محیطی رتبه¬های بالایی دارند، اما در مرحله دوم که بر شاخص برابری اقتصادی تمرکز می¬شود، تنها دو کشور بالاترین کارایی را نشان می‌دهند و بر این اساس در بررسی عملکرد کشورها مناسب است سیاست گذاران معیار برابری اقتصادی را در کنار سایر شاخص ها در نظر بگیرند.

روابط عمومی و مديريت پژوهشي دانشگاه بزرگمهر قائنات اين موفقيت را به پژوهشگران اين مقاله و خانواده دانشگاه بزرگمهر قائنات تبريك عرض نموده، از خداوند متعال موفقيت روز افزون اين عزيزان را مسئلت مي نمايد.