اولین رویداد حل مسئله صنعت در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با همت گروه کار آفرینی، نوآوری و ارتباط با صنعت دانشگاه اولین رویداد حل مسئله صنعت در استان خراسان جنوبی به عنوان صنعتی شو صبح شنبه 24 تیر با همکاری مرکز رشد واحد های فناور و سازمان علمی و پژوهشی سپاه با هدف حل مسئله دو کارخانه آرد والسی و پلاستیک سازی پردل به مدت سه روز در محل دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار شد.


این رویداد که با حضور 40 شرکت کننده در قالب  7 تیم که در بین آنان دانشجویان ، مهندسین، مدیران تجاری بازاریاب و ... حضور داشتند، شرکت کنندگان ضمن بازدید از این دو کارخانه به شناسایی چالش ها و مشکلات آن پرداختند.
 

دکتر شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات در اختتامیه این رویداد که با حضور دکتر مجیدی رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی و محمدی فرماندار شهرستان قائنات و جمعی از مدیران صنایع بود، ضمن تشکر از دبیر و کادر اجرایی رویداد و همچنین مدیران شرکت آرد والسی و پلاستیک سازی پردل، رویداد حل مسئله صنعتی شو را حلقه مفقوده ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه دانست و افزود: ایجاد تعامل و هماهنگی مناسب میان دانشگاه و بخش صنعت، می توان شاهد توسعه و شکوفایی جامعه باشد، که با تاسیس مرکز کارآفرینی دانشگاه بزرگمهر قائنات در سال گذشته و ارتباط گیری با صنایع و عقد تفاهم نامه همکاری با آن ها این مهم را دنبال کرده ایم.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد در صورت مطلوب بودن نتیجه رویداد، جوانان نخبه دانشگاهی میتواند اعتماد صنایع را جلب کرده و با ورود به حل مسائل مختلف در جهت رفع نیازهای صنایع اقدام نمایند.

دکتر محمدی فرماندار قائنات عارضه یابی را مهم تلقی کرد و افزود: برای رشد و ارتقا نیاز است دانشگاه و صنایع بیشتر باهم در ارتباط باشند و این دست رویداد ها می تواند کمک بسیار ارزنده ای به این مقوله کند.
وی از برگزار کنندگان این رویداد تشکر نمود و خاطر نشان کرد در راستای حمایت از این قبیل همایش ها و رویداد ها فرمانداری شهرستان آماده همکاری می باشد.

در روز پایانی این رویداد تیم ها شرکت کننده پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را ارائه نمودند و هیات داوران تیم های  کاریزما ، کارمایه و بیزینس نویسان را به ترتیب اول تا سوم معرفی کرد، که با حضور مسئولین از آنها تقدیر شد.

گفتنی است در حاشیه این رویداد کارگاه امکان سنجیFS (Feasibility Study)  ، بیزینس پلن نویسی و ارائه موثر با حضور اساتید مجرب هر حوزه برگزار شد.