فراخوان ثبت نام کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه بزرگمهر قائنات

فراخوان ثبت نام کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه بزرگمهر قائنات
زمان حرکت:
کاروان خواهران:۲ تا ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
کاروان برادران:۴ تا ۱۵ شهریور ماه۱۴۰۲
هزینه:
-برای دانشجویانی که برای بار اول در اردوی دانشجویی اربعین حضور پیدا می کنند: سه میلیون و پانصد هزار تومان
-برای سایر دانشجویان در صورت ظرفیت خالی: پنج میلیون تومان


مهلت ثبت نام: از دوشنبه ۹ مرداد ماه تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
تاکید می شود اطلاعیه ذیل و اطلاعیه های بعدی که در کانال معاونت فرهنگی و دانشجویی در پیام رسان بله به آدرس@buqaenscd منتشر می شود را با دقت مطالعه فرمایید.

ستاد اربعین دانشگاه بزرگمهر قائنات تلاش نموده است با تشکیل دو گروه زمینی، حضور دانشگاهیان عزیز این دانشگاه را در همایش جهانی پیاده روی اربعین 1402 تسهیل نماید.  این سفر به مدت 11 روز در حدفاصل دوم تا پانزدهم شهریور ماه 1402 با هزینه تقریبی سه میلیون و پانصد هزار تومان به صورت زمینی برگزار خواهد شد.
 اکیدا توصیه می کنیم قبل از ثبت نام و پرداخت هرگونه هزینه ای، اطلاعیه پیش رو را به دقت تا پایان مطالعه کنید. بدیهی است مسئولیت هرگونه کوتاهی در این خصوص متوجه خود شماست.

زمانبندی سفر:
کاروان دانشجویی دختران انشاءلله ساعت 14 روز پنجشنبه 2 شهریور 1402 از محل دانشگاه حرکت کرده و صبح دوشنبه 13 شهریور 1402 به دانشگاه بازخواهد گشت.
کاروان دانشجویی پسران نیز انشاءلله ساعت 14 شنبه 4 شهریور 1402 از محل دانشگاه حرکت و صبح چهارشنبه 15 شهریور 1402 مورد استقبال دانشگاهیان در محل دانشگاه واقع خواهد شد.

انشاءالله در این سفر 1.5 روز در نجف، 3 شب در مسیر پیاده روی و 2 روز در کربلا و 1 روز در زیارت حرم ائمه اطهار در سامرا و کاظمین (منوط به تامین ملزومات امنیتی و ارزی) خواهیم بود. همچنین در ایران نیز برای ساعاتی از زیارت حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران بهره مند خواهیم شد.

هزینه سفر:
هزینه پیش بینی شده برای این سفر با لحاظ تسهیلات بلاعوض اعطایی از سوی دانشگاه حدود 3.5 میلیون تومان به ازای هر نفر است. احتمال افزایش یا کاهش هزینه سفر به میزان ۲۰ درصد وجود دارد. زائران گرامی باید حداقل پانصد هزار تومان از هزینه سفر را در زمان ثبت نام و مابقی را تا 20 مردادماه بپردازند. این هزینه برای دانشجویانی است که برای اولین بار از طریق دانشگاه به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. بدیهی است حضور دیگر دانشجویان (در صورت وجود ظرفیت خالی) با هزینه پنج میلیون تومانی امکانپذیر خواهد بود.
عمده این هزینه صرفا برای تامین وسیله نقلیه جهت رفت و برگشت زائران در عراق و ایران بوده و بخش بسیار ناچیزی برای تامین هزینه های ثبت نام در سماح و ... پیش بینی شده و هزینه ای بابت اسکان، تغذیه و ... در هزینه ها منظور نشده است. البته ما تلاش می کنیم با هماهنگی مواکب در داخل ایران و صرفه جویی در هزینه ها، هزینه مازادی بر زائرین تحمیل نشود. البته که این موضوع مسئولیتی برای ستاد ایجاد نخواهد کرد.
همچنین در صورتی که زمینه دریافت وام از وزارت علوم و دانشگاه برای زائران اربعین فراهم شود، همکاری لازم در زمینه معرفی صورت خواهد گرفت.در عین حال تاکید می شود که ستاد هیچگونه مسئولیتی در قبال فراهم شدن وام ندارد.
اگر پرداخت هزینه سفر برای شما دشوار یا ناممکن است توصیه می کنیم از حضور در سفر منصرف نشوید و موضوع را از طریق راه های ارتباطی ارائه شده در ذیل با ما در میان بگذارید. اگر زائر بوده اید میدانید و اگر زائر نبوده اید خواهید دید که تجربه سفر اربعین چیز دیگری است.
بدیهی است ثبت نام شما به منزله اطلاع از تمامی موارد ذکر شده در این اطلاعیه و دیگر موارد ارائه شده در کانال اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی در پیام رسان بله در خصوص این سفر معنوی و پذیرش آن است. بنابراین امکان انصراف و درخواست استرداد وجه پس از ثبت نام – حتی علی الحساب هزینه ثبت نام - به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

حمل و نقل
در این سفر علاوه بر اتوبوس ایران (مبدا دانشگاه و مقصد مرز مهران و بالعکس)، وسیله نقلیه جهت عزیمت از مرز تا محل اقامت در نجف اشرف و همچنین برگشت از کربلا به مرز مهران به همراه زیارت سامرا و کاظمین را برای تان هماهنگ خواهیم کرد (البته در صورت بسته بودن مسیرها، تا نزدیکترین نقطه به محل مدنظر سرویس دهی خواهیم داشت). سایر موارد مثل ترددهای داخل شهری، مسیر پیاده روی نجف به کربلا و… بر عهده خود زائران گرامی است. 

اسکان
در این سفر انشاالله یک شب در نجف، سه روز در مسیر پیاده روی و یک شب در کربلا اسکان خواهیم داشت. ما تلاش می کنیم از تجارب قبلی و دیگر دوستانمان در عراق برای تهیه بهترین اسکان ممکن استفاده کنیم. اما آنچه بدیهی است اسکان در عراق به صورت گروهی و در مواکب و حسینیه ها خواهد بود که همراهی سرگروه و اعضای گروه ها نقش شایانی در رفاه حال ایشان در این خصوص خواهد داشت. 
گفتنی است به دلیل تقاضای بالا در این ایام، گاهی علی رغم رزرو قطعی ممکن است بدقولی هایی از طرف مالکان و مدیران مواکب و اقامتگاه های عراق صورت گیرد. لذا شما باید با پذیرش این ریسک نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

پیاده روی
پیاده روی از داخل شهر نجف شروع و به مدت حدودا سه شب انجام خواهد شد. حتما طوری برنامه ریزی می کنیم که پیاده روی در ساعات خنک شب و ساعاتی محدود از روز انجام شود تا خدای ناکرده زائران گرامی به خاطر گرمای هوا آسیب نبینند. زائرانی که امکان پیاده روی را ندارند می توانند بخش هایی از مسیر را با هزینه شخصی با ماشین طی کنند تا از همسفران خود جا نمانند. اما رسیدن زودتر از موعد به کربلا ممکن است شما را با مشکلاتی برای اسکان مواجه سازد و یا بالعکس.

سایر نکات مهم سفر
- در نظر داشته باشید حضور جمعیت زیادی از عاشقان ائمه اطهار در ایام اربعین در کربلا امکان ورود به حرمین شریفین (و حتی ورود به بین الحرمین) را بسیار مشکل و تقریبا ناممکن می کند. به همین دلیل ما برای تشرف به حرم ائمه اطهار در عراق برای حداکثر دو نوبت (در بهترین شرایط ممکن) برنامه ریزی کرده ایم و هیچ برنامه ای برای زیارت سایر اماکن مقدسه نظیر خیمه گاه، رود فرات، قبرستان وادی السلام و ... نداریم. اگر تاکنون در پیاده روی باشکوه اربعین شرکت نکرده اید حتما پیش از ثبت نام از یک نفر که تجربه حضور در سفر را دارد، از حال و هوای این سفر مطلع شوید و بعد با توکل به خدا نسبت به ثبت نام اقدام فرمایید.
- ما معتقدیم یکدست بودن کاروان (جنسیت، رده سنی، حرفه مشترک و ...) نقش بسزایی در کیفیت سفر خواهد داشت؛ پس علاقه مندیم دانشگاهیان را در قالب دو کاروان دانشجویی و یک کاروان خانوادگی راهی این سفر معنوی کنیم. اما چنانچه تعداد زائرین کمتر از تعداد مدنظر باشد، ناگزیریم نسبت به ترکیب کاروان ها – حتی در صورت ضرورت با سایر کاروان ها–  یا تغییر برخی شرایط سفر نظیر تغییر وسیله نقلیه در عراق و ... اقدام کنیم . پس توصیه می کنیم برای افزایش کیفیت سفر، در اطلاع رسانی این برنامه به دوستانتان و تکمیل ظرفیت کامل کاروان ها، ما را همراهی فرمایید
- ناسازگاری اعضای گروه ها با یکدیگر، کم کاری و یا تک رای بودن سرگروه، عدم تبعیت اعضا از سرگروه و ... از مشکلات شایع در سفرهای قبلی بوده است که از کیفیت سفر کاسته؛  پس توصیه می کنیم حداقل 4 نفر از دوستان صمیمی خود را متقاعد به حضور در این سفر معنوی کرده و از همین ابتدا در فرم ثبت نام گروه خود را معرفی کنید. در غیر اینصورت با توجه به شرایط خاص سفر اربعین ما ناگزیریم شما را با نظر خودمان در قالب گروه های حداقل 5 نفره ساماندهی کنیم.
- از تمامی شرایط، مدارک و هزینه های لازم برای دریافت گذرنامه معتبر و مجوز خروج از کشور (رضایت همسر یا ولی برای بانوان و مجوز خروج از کشور برای آقایان فاقد کارت پایان خدمت) از طریق مراجع ذیصلاح (دفاتر پلیس گذرنامه، اپلیکیشن پلیس من، سایت فراجا و ...) اطلاع پیدا کرده و اطمینان یابید از تمامی شرایط لازم برای دریافت این مهم برخوردارید. *اکیدا توصیه می کنیم این مهم را به هیچ وجه به تعویق نینداخته* و قبل از ثبت نام در کاروان و حداکثر تا 11 مرداد ماه جاری ، اقدامات لازم را انجام دهید و چنانچه گذرنامه تان را پس از گذشت یک هفته دریافت نکردید، حتما موضوع را پیگیری کرده و مشکل را رفع کنید. حتی چنانچه برای مجوز خروج از کشور نیاز به تائیدیه دانشگاه دارید، حتما آن را از کارشناسان اداره آموزش دانشگاه (امور نظام وظیفه) به صورت حضوری یا تلفنی پیگیری کنید. تاکید می شود برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور بایستی حداکثر تا 11 مرداد ماه جاری اقدام و پیگیری نمائید. در غیرانصورت مسئولیت عواقب تاخیر در تحویل هریک از مدارک لازم برای سفر به عهده خود شما خواهد بود.
- اگردارای گذرنامه عادی هستید، توجه داشته باشید گذرنامه شما باید حداقل تا پایان اسفند۱۴۰۲ اعتبار داشته باشد.

-  اگر آقا هستید و در سال های گذشته و قبل از خدمت سربازی، گذرنامه دریافت کرده اید و هنوز دارای اعتبار است،* حتما لازم است تشریفات مجوز خروج از کشورتان را مجدد پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید مجوز خروج از کشور دارید. طبیعی است در صورت بروز مشکل در مرز به این دلیل و با توجه به ازدحام فوق العاده مرز، ما نمی توانیم کاروان را – حتی برای ساعتی - معطل نموده وناگزیر خواهید بود با هزینه شخصی در اولین محل قرار به ما ملحق شوید.
-تاکید می شود بازه خروج از کشور برای دانشجویان پسری که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند در بازه ای بیشتر از اردو در نظر گرفته شود. توصیه می شود ۲۷ مرداد تا ۲۷ شهریور را به عنوان بازه خروج از کشور در سامانه پلیس ثبت نمایید. 
- فرصت کوتاه و بسیار ارزشمند این سفر، شرایط خاص آن (ضرورت سبک بودن و حجیم نبودن توشه همراه) و قیمت ارز اقتضا می کند هیچ برنامه ای برای خرید در هیچ یک از شهرهای طول سفر نداشته باشیم. 
- قبل از ثبت نام ریز جزئیات سفر و فرم تعهدنامه اردویی را به رویت و تایید مکتوب ولی خود ( صرفا پدر یا قیم قانونی ) برسانید. (به جز مواردی که دانشجو قیم قانونی دارد، در سایر موارد تنها امضا و اثر انگشت پدر دانشجو وجاهت قانونی داشته و هرگونه قصور در این خصوص بر عهده شخص دانشجو خواهد بود. برای سایر دانشجویان ارسال قیم نامه معتبر و قانونی ضروری است. همچنین برای دانشجویان دختری که با همسر خود زندگی می کنند، اخذ امضا و اثر انگشت همسر ضروری است.)
- مبلغ پرداختی شما برای امور رزرو یا خرید وسیله نقلیه و اسکان صرف خواهد شد و پس از واریز به هیچ وجه امکان عودت وجه وجود ندارد.
- در صورت کسری هر یک از مدارک سفر و یا اقدام دیرهنگام در ارسال تصاویر و یا ارسال پستی (چه در مرحله ثبت نام اولیه و چه ثبت نام نهایی)، مسئولیت به طور کامل متوجه خود شما خواهد بود و از لیست همسفران حذف خواهید شد. بدیهی است در این حالت مبلغ پرداختی به هیچ وجه عودت نخواهد شد.
- چنانچه دانشجوی بومی شهر قاین نیستید، با توجه به تمرکز ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایام اربعین برای جابجایی مسافران این سفر معنوی و کمبود اتوبوس، توصیه می کنیم از هم اکنون نسبت به تهیه بلیط رفت و برگشت خود به قاین و بالعکس اقدام نمایید.
- حتما از شرایط جسمی لازم برای این سفر – بویژه در فصل گرما – اطلاع یابید و با علم به این موضوع نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.
-ممکن است شرایط اعلام شده برای سفر، به دلایل مختلف به اختیار یا خارج از اختیار ما به طور کلی یا جزیی تغییر کند. ما این تغییرات را در کانال معاونت فرهنگی و دانشجویی در پیام رسان بله و حتی الامکان از طریق پیامک و ایمیل به زائران گرامی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
- دقت داشته باشید ممکن است همه تغییرات مربوط به سفر مثل زمان دقیق رفت و برگشت یا تغییر اقامتگاه ها به دلایل امنیتی یا دلایل دیگر در کانال معاونت فرهنگی و دانشجویی اطلاع رسانی نشود و اطلاع رسانی های مربوطه صرفا از طریق پیامک یا ایمیل یا هر دو صورت بگیرد. 
- چنانچه مطلبی در اطلاعیه فوق نیامده و برای شما جای سوال است، می توانید با شماره 09156702041 صرفا در پیام رسان های ایتا، بله و تلگرام ارتباط برقرار نمایید.

آخرین مهلت ثبت نام اولیه پایان وقت اداری روز دوشنبه 1402/05/16 می باشد.

نحوه ثبت نام اولیه
- مراجعه به سامانه پویا/ بخش فرهنگی و اجتماعی/ فرم ها/ تکمیل فرم ثبت نام
- ارسال تصویر خوانا از مدارک زیر به شماره 09156702041 در پیام رسان بله
1. صفحات گذرنامه (چنانچه تاکنون اقدام نکرده اید، ضمن توجه به نکات مربوط ذکر شده، تصویر کارت ملی خود را ارسال نمائید)
2. فرم تکمیل شده تعهدات اردویی
3. رسید پرداخت علی الحساب هزینه سفر به مبلغ پنج میلیون ریال به شماره حساب 41010956002001000 و یا شماره شبا IR930100004101095600200000 به نام دانشگاه بزرگمهر قائنات نزد بانک مرکزی (قابل واریز در کلیه شعب بانکی)(حتما اصل فیش واریزی را اطلاع رسانی های بعدی نزد خود نگاه دارید)
 با توجه به لزوم کیفیت بالای تصاویر حتما برای اسکن خوانا و واضح مدارک از اپلیکیشن موبایلی CamScanner و یا نرم افزارهای مشابه استفاده کنید
 توجه : پس از انجام دقیق موارد فوق صرفاً ثبت نام اولیه انجام می شود و به منزله ثبت نام قطعی و نهایی نیست. بدیهی است اسامی افراد حائز شرایط اعزام پس از بررسی از سوی دانشگاه اعلام خواهند شد.

فرم تعهدات اردوهای دانشجویی- پیاده روی اربعین