آشنایی با ضوابط و مقررات بازپرداخت تسهیلات دانشجویی

آشنائی با ضوابط و مقررات بازپرداخت تسهیلات دانشجوئی

شرایط و ضوابط بازپرداخت وام

  1. دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده اند، پس از فراغت از تحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام می نمایند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول و غیرمشمول) حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل می باشد. در صورتی که پس از 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه نماید، دیگر بدهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو می بایست کل بدهی را یکجا پرداخت نماید.
  2. تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از تسهیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.
  3. طول مدت بازپرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال می باشد.
  4. مبلغ 10% از کل بدهی قابل تقسیط هنگام فراغت از تحصیل و صدور دفترچه اقساط بایستی بطور یکجا توسط دانشجو واریز و اصل فیش واریزی تحویل شود و مانده بدهی تقسیط خواهد شد.
  5. میزان درصد کارمزد وام های دانشجویی 4% می باشد.
  6. فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی داخل کشور که خدمت نظام وظیفه خود را قبل از شروع به تحصیل انجام داده یا به نوعی از انجام خدمت نظام وظیفه معاف شده و یا می شوند ملزم هستند حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل با سپردن تعهد لازم به صندوق، دیون تحصیلی خود را بر اساس دفترچه، شخصاً و یا از طریق محل اشتغال بازپرداخت نمایند و در صورتیکه بیش از سه بار متوالی در پرداخت اقساط بدهی خود تأخیر نمایند، بدهی آنان به دین حال تبدیل خواهد شد.
  7. تاریخ آغاز بازپرداخت بدهی فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی داخل کشور که مشمول انجام خدمت نظام وظیفه می باشند حداکثر به 9 ماه بعد از انجام نظام وظیفه آنان موکول می گردد. (با رعایت بند1)
  8. بدهکاران دارای دفترچه اقساط می بایست به پورتال دانشجویی صندوق رفاه مراجعه و مبلغ بدهی خود را تسویه نمایند
  9. زمان اتمام کلیه اقساط  دانشجو بایستی در پرتال صندوق رفاه-قسمت تسویه حساب درخواست تسویه خود را ثبت نمایند.
  10. دانشجویان انصرافی، تارک تحصیل و اخراجی ملزم به بازپرداخت کامل و یکجای کل وام های دریافتی و هزینه های مربوط به خوابگاه دانشجویی می باشند.
  11. وام هایی اعم از ودیعه مسکن متاهلی در زمان اتمام دوران تحصیل باید کاملا تسویه گردد و قسط بندی نمی شود.

 

اداره رفاه دانشگاه بزرگمهر قائنات