جلسه تبیین شیوه نامۀ طرح بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی دانشجویان مستعد برگزار شد

با حضور ریاست بنیاد نخبگان استان و اساتید راهبر بازدیدهای علمی از دانشگاههای استان جلسه تبیین شیوه نامۀ طرح بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی دانشجویان مستعد در روز دوشنبه 1402/07/04 برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، در این جلسه آقای دکتر ایزدخواه رئیس بنیاد نخبگان استان  گفت: بنیاد ملی نخبگان در راستای امید آفرینی، انگیزش و ارتقا سطح دانایی بینش و نگرش دانشجویان به خصوص دانشجویان مستعد و برگزیده از طریق بازدید پیشرفت ها و دستاوردهای کشور با کمک اعضای هیئت علمی سرآمد دانشگاه‌ها برای آشنایی نخبگان با ظرفیت‌های کشور در قالب تورهای گردشگری به منظور اجرایی سازی اقدام‌های ملی 5-2-1 و  5-1-3 از سند راهبردی کشور در اجرای امور نخبگان و آیین نامه «شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیئت علمی برگزیده دانشگاهی» بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی دانشجویان مستعد را در کل کشور با همکاری دانشگاه ها برگزار می نماید.
دکتر ایزدخواه در ادامه به برخی از نکات شیوه نامه «حمایت از بازدیدهای علمی، صنعتی و فرهنگی دانشجویان مستعد» اشاره کرد و بر رعایت اصول و قوانین درج شده در شیوه نامه ذیل نظر و هماهنگی با معاونت های آموزشی و فرهنگی دانشگاه تاکید نمود.

در ادامه جلسه آقای بیانی عامل مالی بنیاد نخبگان استان مواردی در خصوص نحوه پرداخت هزینه های اجرای بازدیدها ارائه نمود و اساتید راهبر حاضر در جلسه سوالاتی در خصوص  نحوه اجرا و مجوزها و پرداخت هزینه بازدیدها مطرح نمودن که توسط ریاست بنیاد نخبگان استان پاسخ داده شد.

فرهاد فخیم زاده، نماینده دانشگاه بزرگمهر قائنات، در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در این حوزه در دانشگاه بزرگمهر قائنات پرداخت و تجربیات موفق این دانشگاه را، در اختیار نمایندگان سایر دانشگاه ها قرار داد. به نقل از فخیم زاده، در پی همکاری مستقیم گروه کارآفرینی، نوآوری و ارتباط با صنعت و واحد فرهنگی دانشگاه بزرگمهر قائنات، این دانشگاه در راستای تحقق اهداف مد نظر بنیاد نخبگان، 3 بازدید علمی را برنامه ریزی نموده است که فراخور زمان، اطلاع رسانی خواهد شد.

گروه کارآفرینی، نوآوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بزرگمهر قائنات

مطالب مرتبط