مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از اساتید نمونه آموزشی برگزار شد

همزمان با هفته بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، آیین بزرگداشت روز معلم و تقدیر از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه، صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ریاست دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر شکیب ریاست دانشگاه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته‌ی معلم و تبریک به اعضای هیات علمی و اساتید مدعو دانشگاه، یاد و خاطره‌ی شهید گرانقدر استاد مرتضی مطهری را گرامی داشت و از تلاش اساتید و مدرسین دانشگاه که برای تعالی دانشجویان به عنوان سرمایه های نظام تشکر و قدردانی کرد.  


وی با بیان اینکه در هفته جاری کلاس‌های نیمی از دانشجویان دانشگاه بزرگمهر قائنات در دانشگاه حضوری شده و از هفته‌ های آینده نیز شاهد حضور تمامی دانشجویان در دانشگاه خواهیم بود، اظهار داشت: در مرحله اول بازگشایی با دانشجویانی روبه‌رو هستیم که تجربه‌ی حضور در دانشگاه را نداشته و انباشت فشار روانی و اقتصادی با خود همراه دارند، که  از استادان محترم تقاضا می شود در کلاس های درس به معنای واقعی کلمه، نقش معلمی خود را ایفا نمایند. از این رو اساتید نباید تنها به  انتقال علم بسنده کنند و باید در مسائل فرادرسی نیز به دانشجویان کمک نمایند و در صورت نیاز دانشجویان را به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع دهند.
دکتر شکیب در ادامه به تاکید مقام عالی وزارت بر این که با دانشجویان در حد قوانین و چارچوب مشخص تعامل شود افزود: اساتید محترم ترم جاری را به عنوان تمرین حضوری شدن تلقی نموده و روال منطقی در بحث امتحانات و ارزیابی خود بکار برند.
وی در پایان با اشاره به الگو بودن معلم برای دانشجویان و اینکه امید آفرینی از وظایف اساتید است یادآور شد: اساتید می توانند در ترغیب و تشویق دانشجویان و امیدوار نمودن آنها به آینده نقش به سزایی داشته باشند.
در ادامه مراسم، خانم فلاحتی کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه نکاتی در خصوص مسائل مشاوره ای دانشجویان بیان کرد و آمادگی مرکز مشاوره در حل مشکلات دانشجویان به خصوص دانشجویان ارجاع شده توسط اساتید را اعلام نمود.


در ادامه اساتید نمونه آموزشی معرفی شدند و از این اساتید تقدیر به عمل آمد.
دکتر علی محمدیان عضو هیات علمی گروه فقه به عنوان استاد نمونه آموزشی دانشکده علوم انسانی، دکتر مختار انصاری عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران به عنوان استاد نمونه دانشکده مهندسی، سرکار خانم سمندری استاد مدعو گروه حسابداری به عنوان استاد نمونه مدعو دانشکده علوم انسانی و دکتر حسین غلامعلی نژاد استاد مدعو گروه مهندسی کامپیوتر به عنوان استاد نمونه مدعو دانشکده مهندسی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ معرفی شدند.
در پایان مراسم از کارشناسان اداره آموزش به عنوان یکی از ارکان موثر در حوزه آموزشی دانشگاه تقدیر شد.