اطلاعیه برگزاری آزمون سراسری سال 1401 و نکاتی مهم ویژه داوطلبان

به اطلاع متقاضیان محترم شرکت در آزمون‌ سراسري‌ سال 1401 مي‌رساند آزمون هریک از گروه‌های آزمايشي مربوط، در شهرستان قائنات در محل دانشگاه بزرگمهر به شرح ذیل برگزار خواهد شد:

 

  • هنر - چهارشنبه 1401/04/08
  • علوم ریاضی و فنی - پنجشنبه 1401/04/09
  • علوم انسانی - پنجشنبه 1401/04/09
  • علوم تجربی - جمعه 1401/04/10
  • زبان های خارجی - شنبه 1401/04/11

 

نکاتی مهم درخصوص آزمون سراسری:

  1. كارت‌هاي‌ شركت در‌ آزمون‌ همه متقاضیان‌ از روز یک شنبه مورخ 1401/04/05 لغايت روز سه‌­شنبه مورخ 1401/04/07 براي مشاهده و پرينت بر روي درگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت.
  2. در سال جاری تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌ها با هدف آرامش خاطر داوطلبان و جلوگیری از اشتباه و همچنین افزایش امنیت آزمون افزایش یافته است. در این آزمون یک دفترچه عمومی و یک پاسخنامه مجزا برای آن در تمام گروه‌های آزمایشی در نظر گرفته شده که تعداد سؤالات آزمون عمومی تمام گروه‌ها ۱۰۰ سؤال و زمان پاسخگویی ۷۵ دقیقه خواهد بود.
  3. در گروه علوم ریاضی و فنی علاوه بر دفترچه عمومی، دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا وجود خواهد داشت. در دفترچه شماره ۲ گروه ریاضی برای درس ریاضیات ۵۰ سؤال و ۸۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده و دفترچه شماره ۳ که شامل دروس فیزیک و شیمی است نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.
  4. برای گروه علوم انسانی دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه مجزا در نظر گرفته شده که دفترچه شماره ۲ شامل ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی شامل ۸۵ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه و دفترچه شماره ۳ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روان‌شناسی با ۹۰ سؤال و زمان پاسخگویی ۸۰ دقیقه خواهد بود.
  5. در گروه علوم تجربی نیز علاوه بر دفترچه عمومی، سه دفترچه اختصاصی با پاسخنامه‌های مجزا در نظر گرفته شده که البته یکی از این دفترچه‌ها ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری است. دفترچه دوم گروه علوم تجربی شامل دروس ریاضی و زیست‌شناسی حاوی ۸۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۹۰ دقیقه و دفترچه سوم شامل دروس فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی حاوی ۸۵ سؤال و ۹۰ دقیقه زمان خواهد بود و دفترچه متقاضیان رشته بهیاری نیز شامل ۳۵ سؤال با زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه است.
  6. آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه عمومی و یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه‌های مجزا خواهد داشت که دفترچه اختصاصی گروه هنر شامل ۱۶۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۶۵ دقیقه و زبان‌های خارجی نیز حاوی ۷۰ سؤال با زمان پاسخگویی ۱۰۵ دقیقه خواهد بود.
  7. داوطلبان از آوردن تلفن همراه به محل حوزه‌های آزمون اکیداً خودداری کنند.
  8. از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، وسايل محاسباتي و هرگونه وسايل ارتباط الکترونيکي و دستگاه حافظه دار )از قبيل پيجر، تلفن همراه )حتي به صورت خاموش(، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و...)، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نماييد. درصورت همراه داشتن وسايل ذكر شده و تحويل آنها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه برگزاري هيچگونه مسئوليتي در قبال مفقود شدن يا آسيب ديدن وسايل مذكور، نخواهد داشت.
  9. يادآوري بسيار مهم:  همراه داشتن هرگونه وسايل ارتباط الکترونيکي و دستگاه حافظه دار )از قبيل پيجر، تلفن همراه )حتي به صورت خاموش(، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و...)، در جلسه آزمون، ممنوع بوده و به عنوان تقلب و تخلف نيز تلقي خواهد شد.

 

دانلود راهنماي شركت در آزمون سراسري سال 1401

 

 

ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه بزرگمهر قائنات - 1401/04/06